English (United Kingdom)Slovenian (SI)Hungarian (HU)
Sporočilo
Zakaj zrnje in žitarice natisni E-pošta

V sodobnem času dobivajo žitarice in zrnje vedno bolj pomembno vlogo v prehrani ljudi, kajti vedno več posameznikov je med nami, ki se zavedajo pomembnosti pridelovanja hrane na naraven in zdrav način.
Menimo, da se je skozi leta zrnju in žitaricam delala krivica, ko so jih počasi odstranjevali iz dnevnih obrokov. Ker so idealen obrok, saj vsebujejo veliko vitaminov in mineralov in skoraj nič kalorij. En sam obrok iz žitaric na dan pokrije dnevno potrebo po vlakninah, magneziju in vitaminu B 6.

Mnoge žitarice imajo zdravilne lastnosti. Proso krepi nohte in lase, deluje kot naravni antibiotik, pomaga pri zakisanosti telesa. Pšenica pospešuje rast in dobro počutje, ohranja črevesno floro, krepi odpornost pri vnetjih kože in ureja prebavo. Ajda pomaga krepiti žile, blaži težave s previsokim krvnim pritiskom, zavira krvavitve, pomaga pa tudi pri nekaterih kožnih boleznih. Koruza pomaga pri izločanju ledvičnih kamnov in blaži sečno kislino, vitamin E, ki ga vsebuje, pa med drugim zavira procese staranja. Ječmen zavira proces staranja, ter pomaga tudi pri lajšanju revme in išiasa. Rž pomaga preprečevati razvoj sladkorne bolezni.

Harvardska raziskava je potrdila že davno znano babičino modrost, da uživanje nepredelanih žitaric ter zrnate hrane ugodno vpliva na vitko postavo. Vlaknine v njih zmanjšujejo absorpcijo nevtralnih maščob (trigliceridov) in holesterola, vežejo žolčno kislino in upočasnijo absorpcijo sladkorja iz črevesja. Nepredelane žitarice se po zaslugi vlaknin počasi prebavljajo in zaradi tega dajejo telesu občutek sitosti, ki traja. Raziskava School Public Health je pokazala, da imajo ženske, ki uživajo nepredelane žitarice, manjšo telesno maso in obseg trebuha kot tiste, ki uživajo predelane žitarice.Ker so idealen obrok, saj vsebujejo veliko vitaminov in mineralov in skoraj nič kalorij. En sam obrok iz žitaric na dan pokrije dnevno potrebo po vlakninah, magneziju in vitaminu B 6.